Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Avaliadores Ad Hoc
Declaração de Privacidade
Contact
Current
Archives
Indexadores
Indexadores
Métrica
Announcements
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 15 No 40 (2020): Educação e Pesquisa: debates contemporâneos
DOI:
https://doi.org/10.35168/2175-2613.UTP.pens_ed.2020.Vol15.N40
Published:
2020-07-30
Editorial
Anita Schlesener, Josélia Schwanka Salomé, Maria Arlete Rosa
9-12
PDF (Português (Brasil))
Paulo Freire e o conceito de Cultura: contribuições para compreender a educação
Alexandre Rodrigo Nishiwaki da Silva
15-36
PDF (Português (Brasil))
PHILOSOPHICAL AND EDUCATIONAL CONCEPTIONS AND THEIR RELATIONSHIPS WITH THE HISTORY OF SCHOOL INSTITUTIONS
Alisson Fernando Severgnini, André Paulo Castanha
37-55
PDF (Português (Brasil))
ANTONIO GRAMSCI AND THE UNION QUESTION: AN ANALYSIS WITH EMPHASIS ON POLITICAL WRITINGS
Marta Rosani Taras Vaz
56-69
PDF (Português (Brasil))
EMOTIONS AND LANGUAGE IN DISTANCE PROFESSIONAL EDUCATION: THE TELLING OF A HISTORY
Cinara Ourique do Nascimento
70-90
PDF (Português (Brasil))
THE EDUCATION OF THE SENSES: A REFLECTION FROM THE WORKS “THE CULTURAL INDUSTRY” – THEODOR ADORNO AND “THE WORK OF ART IN THE AGE OF ITS TECHNICAL REPRODUCIBILITY” – WALTER BENJAMIN
Edaniele Cristine Machado do Nascimento, Pedro Leão da Costa Neto
91-103
PDF (Português (Brasil))
A construção da cidade de Belo Horizonte e a formação educacional das classes trabalhadoras (1893-1930)
Daniela Oliveira Ramos dos Passos
104-120
PDF (Português (Brasil))
Práticas de leitura acadêmica e semiformação adorniana: interfaces crítico-reflexivas
Daniele Cariolano da Silva, Jacques Therrien, Maria Marina Dias Cavalcante, Tatiana Maria Ribeiro Silva
121-138
PDF (Português (Brasil))
ABOUT BRAZILIAN EDUCATIONAL RESEARCH: a perspective
Christian Fernando Ribeiro Guimarães Vinci
139-160
PDF (Português (Brasil))
THROUGH THE VIEWING LENS: RESIDENTIAL SEGREGATION AND PERCEPTION OF DIRECTORS AND TEACHERS ABOUT STUDENTS IN A TERRITORY WITH POVERTY CONCENTRATION.
Regina Lucia Fernandes Albuquerque
161-183
PDF (Português (Brasil))
Contribuições da historiografia para a produção de sentidos acerca das reformas educacionais pós-1990
Rosana Maria de Souza Alves
184-206
PDF (Português (Brasil))
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians