The uses and appropriations of images: repetitions, fragmentation, displacements
Keywords:
Image, Body, Affect, Spectatorship, Digital Technologies.
Abstract
In this article, we draw on recent developments in film theory and spectatorship in order to address some contemporary uses of images and ways of relating to cinema through encounters mediated by new technological devices. We then analyze some of the formal and aesthetic procedures deployed in the work of Belgian visual artist Nicolas Provost. By tracing the recurrence of the cinematic kiss in some of Provost's videos and also in previous works of several other artists and filmmakers, we seek to highlight the investment in cinema repertoires as an important key to enhance the spectator‟s affective engagement with images.
Published
2017-07-01
Section
Artigos Livres
Copyright (c) 2017 INTERIN

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Cedo à revista Interin os direitos autorais de publicação de meu artigo e consultarei o editor científico da revista caso queira republicá-lo depois em livro. O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação. Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.