ENVIRONMENTAL EDUCATION
A LOOK AT THE PRACTICES OF EDUCATION TEACHERS CHILDREN
Abstract
This article is part of the doctoral study carried out by the author between 2018 and 2021. It addresses the issue of pedagogical practices developed by early childhood education teachers in a municipality in the metropolitan region of Curitiba, capital of the State of Paraná. Thus, it is possible to understand the practice in Environmental Education developed in Early Childhood Education. The municipality in question is located in an Environmental Preservation Area and, specifically, the research locus neighbors the linear margin of the Atlantic forest. The qualitative approach methodology focused on analyzing practices in light of guiding documents on practices in Environmental Education. The theoretical foundations explain studies by authors who dialogue with a critical perspective on Environmental Education. The results reveal contradictions between what is explicit in the National Curricular Guidelines for Environmental Education and convergence in relation to institutional documents.
Copyright (c) 2024 GILMARA CRISTINE BACK

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.

*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.