The Graduate Program in Field Education (PPGEDUCAMPO) at UFRB: history and characterization
Abstract
This article contextualizes and characterizes the Graduate Program in Field Education (PPGEDUCAMPO) at the Federal University of Recôncavo da Bahia (UFRB), Amargosa Campus, which offers the Professional Master's course in Rural Education, currently the only one of its kind in Brazil. For its construction, a qualitative approach was used and the autobiographical method and documentary analysis were used. The purpose is to present, in general terms, the aforementioned Program, describing the institutional context that marked its emergence; present its objectives, research lines, faculty, curricular structure, and the Alternation methodology of operation, admission process, as well as a brief assessment of the experience accumulated over a decade of the Program's existence. The article thus fulfills an introductory function to the other texts that make up the dossier "10 years of the Professional Master's in Field Education at UFRB: challenges in training and research".
Keywords: Field Education. Professional Master's in Field Education. Graduate Studies. UFRB.
Copyright (c) 2024 Fábio Josué Josué Souza dos Santos, Terciana Vidal Moura

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.

*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.