The remediation of visual archives towards new iconographies: the case of Lev Manovich’s “Media Visualization”
Abstract
This article has two objectives: the first is to describe the different types of re-mediation created through “Media Visualization” as practiced by Lev Manovich and the “Cultural Analytics Lab”. We will analyze two ways in which vast collections of archived images (Big Visual Data) are visualized – as montages and diagrams –, posing the hypothesis that these visualizations function as an analysis of the visual archive through specifically visual and topological means. The issue of visual metalanguage will be broached. The second objective is to understand whether and how this genre of analytical visualizations, which uses “distant reading” techniques, can work in conjunction with a semiotic analysis of the image (a “close reading”).
- Sem título (Português (Brasil))
- Sem título (Português (Brasil))
- Sem título (Português (Brasil))
- Sem título (Português (Brasil))
- Sem título (Português (Brasil))
- Sem título (Português (Brasil))
- Sem título (Português (Brasil))
- Sem título (Português (Brasil))
- Sem título (Português (Brasil))
- Artigo revisado (Português (Brasil))
Copyright (c) 2018 INTERIN

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Cedo à revista Interin os direitos autorais de publicação de meu artigo e consultarei o editor científico da revista caso queira republicá-lo depois em livro. O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação. Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.