From the Literary to the photographic astonishment – Barthes’s punctum
Abstract
The article consists of notes for the approach of the literary roots of Barthes' notion of punctum. Understanding literature as photography, it intends to demonstrate that this notion was already being drafted, in a certain way, in the critical essays of Barthes in the 1950s. These notes are expected to forward the argument of an understanding of the photographic literature of a French avant-garde and not by chance filmmaker Alain Robbe-Grillet without continuity.
Published
2018-07-01
Section
Artigos Livres
Copyright (c) 2018 INTERIN

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Cedo à revista Interin os direitos autorais de publicação de meu artigo e consultarei o editor científico da revista caso queira republicá-lo depois em livro. O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação. Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.