Good evening, #JN is live:

the usage of Twitter as a second screen during Jornal Nacional

Abstract

This article reflects on the reconfigurations of telejournalism consumption from the second screen experience and presents a proposal for categorization of publications resulting from the usage of Twitter as a second screen during the broadcasting hours of Jornal Nacional. The analysis of 725 tweets aggregated by the hashtag #JN resulted in the identification of five categories that allow outlining some perceptions about the way viewers use the social network to interact with the speeches produced by the newscast.

Author Biographies

Camila Maurer, Universidade Estadual de Ponta Grossa

Mestre em Jornalismo pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG). Especialista em Produção e Gestão de Rádio e TV (Univali). Bacharel em Comunicação Social com habilitação em Jornalismo pela Universidade do Vale do Itajaí (Univali).

Carlos Roberto Praxedes dos Santos, Universidade do Vale do Itajaí

Doutor em Comunicação e Linguagens pela Universidade Tuiuti do Paraná (UTP). Mestre em Gestão de Políticas Públicas e Bacharel em Comunicação Social com habilitação em Jornalismo pela Universidade do Vale do Itajaí (Univali). Professor no curso de Jornalismo e no Programa de Mestrado em Gestão de Políticas Públicas da Universidade do Vale do Itajaí (Univali).

Published
2024-10-08
Section
Artigos Livres