Hours, minutes, seconds:
the consolidation of the snapshot as the temporality of photography
Abstract
This essay analyzes the transits of temporalities of the photographic act, in order to observe how the process that took hours started to be done in a few seconds, culminating in the radicalism of the snapshot that marks the production and consumption of photographic images in contemporary times. As a result of this acceleration, photographs become ephemeral and disposable, presenting themselves as symptoms of a temporality of the present, which governs social relationships, communications and ways of thinking with the agonizing sensation of the constant absence of time.
Published
2022-12-28
Section
Artigos Livres
Copyright (c) 2022 INTERIN
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Cedo à revista Interin os direitos autorais de publicação de meu artigo e consultarei o editor científico da revista caso queira republicá-lo depois em livro. O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação. Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.