Digital literacy and care for the environment: a current need
Abstract
Digital literacy was necessary to be able to conduct the training of university students in virtual or hybrid mode during the pandemic, this current generation participating in a global community has most tools for the use of information and communication technologies, however, it is not observed in health careers management from the perspective of human care and the environment. This study aims to reflect on the digital literacy of the science of human care and the environment, from the perspective of Jean Watson's unitary care theory and Vilmar Alves Pereira's Ecocosmocene theory. A transformative and unitary approach to care is used, the resulting analyzes indicate that this reading allows discussion of the need for literacy in these issues and opens new perspectives of care beyond the traditional models of the nursing discipline.
Copyright (c) 2022 Erika Caballero, Luisa Moreno Sepulveda, Vilmar Alves Pereira

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.

*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.