DIDATIC RESOURCES DURING REMOTE TEACHING
Abstract
ABSTRACT
Distance education inaugurated a way of teaching and learning, disrupting with temporal and spatial limitations, which, coupled with the development of digital technologies, resulted in the diversification of didactic resources, expanding the ways of achieving education. In the 2020, when the coronavirus spread worldwide, schools closed and remote teaching began, a target of great opposition in the face of social inequality. For some, the opportunity to continue studying, even in an atypical way, was a cause for relief, while for others the beginning of great anguish. This article proposes to analyze some fragments of remote teaching under the bias of the use of didactic resources, considering the responses of some teachers and family members who experienced this educational reality in a public school in the Midwest of São Paulo, proposing a reflective dialogue about the reality in order to bring about changes and engagement to guarantee the right to quality education in a democratic way.
Keywords: Basic education. Access to education. Online learning.
Copyright (c) 2022 Jamile de Oliveira, Vera Lucia Messias Fialho Capellini

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.

*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.