Perception of Early Childhood Ducation Teachers About the Child’s Introduction to the Writing World
Abstract
Through answers to a questionnaire and recurring interviews, teachers from a public education network in a city in Santa Catarina, indicated their perceptions about the child's introduction to the writing world. Hundred and twenty teachers answered the questionnaire, and six of them also gave an interview. The data were analyzed according to the assumptions of the Content Analysis. The authors who provide theoretical support are Brandão and Leal (2018), Castro and Coelho (2009), Kleiman (2009), Kishimoto (2010) and Soares (2018). The results indicate that the teachers perceive that the children need to recognize the social function of writing. The work involving textual genres was also highlighted. Literacy seems to be a guiding factor in the activities that are proposed, although aspects related to the writing system have also been mentioned by the teachers.
Copyright (c) 2021 Rosana Mara Koerner, Marly Krüger de Pesce, Leila Regina Leidens Arcari

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.

*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.