Methods of Education for the Ecology Discipline:
Abstract
Ecology is a subject present in many different courses’ syllabi, including Biological Sciences. Aspects regarding the relation between the environment and organisms are addressed in Ecology. The employment of diverse teaching methodologies and seeking for new possibilities make Ecology teaching more attractive to university students, thus, a better understanding of the subject will promote the education of future critical and competent professionals. The teaching methodologies are the means used by the teachers that will allow the students comprehend the subject content. The objectives of this work were focused on researching and analyzing teaching methodologies as suggestions that can be used in Ecology classes. The research used as a methodological process a survey of the literature through books, articles and studies related to teaching methodologies characterized by a bibliographical research with a qualitative approach to data. As a result, 17 teaching methodologies were analyzed and described. It is concluded that the choice of various teaching methodologies is a means of welcoming the heterogeneity of the student group and providing a learning process with quality to all. More studies on this subject become necessary for teachers to know more about teaching methodologies.
Copyright (c) 2019 Caroline Maria Allein, Diesse Aparecida de Oliveira Sereia
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.
*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.